Stworzyliśmy tożsamość marki ALDI w Polsce
ALDI Nord jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a w Niemczech zajmuje pierwsze miejsce wśród sklepów dyskontowych. W Polsce, po 10 latach funkcjonowania, ALDI posiada 124 sklepy. W ramach współpracy opracowaliśmy nową identyfikację wizualną dyskontu oraz wprowadziliśmy koncept w placówkach. Aby zbudować tożsamość marki wśród polskich konsumentów, wypracowaliśmy spójną strategię komunikacji w kanałach online oraz offline.
Ponad
100
lat tradycji
120 sklepów
w całej Polsce
1. miejsce
w Niemczech jako najbardziej zaufana marka handlowa
9. miejsce
w międzynarodowym rankingu BrandZ
w gronie 100 najcenniejszych marek świata


Zadanie
Brak spójności i standaryzacji w sklepach oraz materiałach promocyjnych ALDI sprawiał, że klienci nie doświadczali poczucia bezpieczeństwa i jakości. Dlatego do naszych zadań należało:
- wypracowanie strategii identyfikacji wizualnej oraz wprowadzenie jej we wszystkich sklepach ALDI w Polsce,
- zaprojektowanie nowego layoutu gazetek promocyjnych,
- stworzenie koncepcji wizualnej na materiały outdoor,
- opracowanie strategii komunikacji poszczególnych promocji oraz stref produktowych.
Nowa identyfikacja wizualna sklepów
W ramach współpracy wypracowaliśmy spójną identyfikację wizualną sklepów oraz koordynowaliśmy przebudowy 55 placówek. Dzięki nowoczesnej kolorystyce oraz przejrzystemu systemowi oznaczeń asortymentu poprawiliśmy doświadczenia zakupowe konsumentów.
Gazetki promocyjne
Layout od podstaw
Odpowiadamy za kompleksowe realizacje gazetek promocyjnych ALDI. Stworzyliśmy koncepcję, nowy layout, zaprojektowaliśmy szaty graficzne i struktury poszczególnych gazetek tematycznych. Piszemy również treści – nagłówki, przepisy, ciekawostki.
Kampania outdoor
Aby ocieplić wizerunek ALDI oraz poinformować wszystkich klientów o szerokim asortymencie marki, przeprowadziliśmy kampanię outdoor, która została zrealizowana w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie i na terenie aglomeracji śląskiej. Agencja odpowiada za przygotowanie billboardów tygodniowych i tematycznych do każdej gazetki promocyjnej. Dzięki naszym działaniom OOH sieć sklepów ALDI znalazła się znacznie bliżej potencjalnych klientów i obecnych klientów (dzięki bardzo dużej grupie docelowej).
Aktualizacja materiałów online
Oprócz stworzenia identyfikacji wizualnej sklepu oraz zaprojektowania gazetek promocyjnych i formatów outdoor, odpowiadaliśmy za cotygodniową aktualizację strony produktowej, aplikacji, a także tworzenie i wysyłkę newsletterów z najnowszą ofertą. Wprowadzaliśmy również kluczowe poprawki i wdrożenia do podstron oraz zmiany ofertowe.