Moda na zdrapki Case Study
Wyzwanie
Z jak Zdrapki

Jak stworzyć kampanię online dla kategorii dostępnej w 100% offline?
Jak wypromować “boomerski” produkt wśród pokolenia Z? Jak mówić do odbiorców odpornych na tradycyjny przekaz reklamowy?

To tylko część z wyzwań, które przed nami postawiło LOTTO.

Kampania promująca Zdrapki miała być nowym otwarciem w komunikacji tej kategorii oraz odmłodzeniem target grupy. Dlatego Totalizator Sportowy zdecydował się przystąpić do realizacji zadania w zupełnie nowy sposób. Od samego początku prace nad kampanią prowadziły wspólnie 3 agencje – reklamowa (Leo Burnett), influencerska (GetHero) i digitalowa (PromoAgency).

Wspólnie musieliśmy znaleźć łącznik pomiędzy dwoma – pozornie – przeciwległymi światami.
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki Moda na zdrapki
Zadanie
Brief celował w pozyskanie do kategorii Zdrapek nowych użytkowników w wieku 18-29 lat oraz wsparcie 6 produktów debiutujących w okresie kampanii.

Wystarczyło więc przekonać “Zetki” do Zdrapek, pokazując im, że te produkty totalnie wpisują się w ich dzisiejszy świat i stylistykę. Tylko jak?

Wystarczyło jeszcze znaleźć komunikat trafiający do generacji, której 69% przedstawicieli uważa, że reklamy kłamią. Tylko jaki?

A wszystko to w przestrzeni mediów społecznościowych, zatem w naturalnym środowisku generacji Z.
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Animacje
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Idea
Najmłodsze pokolenie wyraża siebie na każdy możliwy sposób, ale najchętniej poprzez social media i modę. To dlatego marka postawiła na komunikację opartą na obu tych elementach. W odpowiedzi agencja reklamowa stworzyła koncepcję MODA NA ZDRAPKI.

Wystarczyło doprawić ją jeszcze szczyptą nowstalgii – czyli zainteresowaniem “Zetek” stylem retro, nawiązującym do czasów, w których się urodzili, a więc lat 90’ i wczesnych dwutysięcznych.

W przeciwieństwie do starszych generacji, dla “Zetek” to nie są stare rzeczy. Moda na retro to sięganie po zupełnie nowe i unikalne doświadczenia.

W kampanii LOTTO moda na retro stała się Modą na Zdrapki, a zdrapkowe produkty – ze swoim oldschoolowym designem i 100% charakterem offline – okazały się idealnie skrojone pod gust Młodych.

Zatem Zdrapki stały się nostalgicznym bodźcem, poprzez który “Zetki” mogą doświadczać rzeczy retro, a przy tym zdobyć szansę na dużą wygraną.
Moda na zdrapki
Influencerzy
Do realizacji GetHero zaprosiło 24 influencerów, reprezentantów swojego pokolenia. Byli więc to twórcy w wieku 18-29 lat dobrani tak, aby ich obszar działalności pasował do koncepcji Moda na Zdrapki, a produkty LOTTO wyglądały autentycznie i naturalnie. Różnorodność profili zapewniła jak najszersze dotarcie do założonej w briefie grupy docelowej.

Na finał akcji pojawił się ​​film przygotowany we współpracy z GENZIE. Twórcy otrzymali takie samo zadanie, z jakim mierzyli się internauci – przygotowanie własnego outfitu dopasowanego do wylosowanej przez siebie zdrapki LOTTO.

Zadanie było utrudnione – każdy twórca musiał zmieścić się w założonym budżecie 50 zł, powiększonym o kwoty, które wydrapali z otrzymanych dodatkowo na początku zadania Zdrapek. Finałem odcinka była prezentacja każdej stylizacji przed jury, w którym znaleźli się wszyscy uczestnicy zabawy.
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Konkurs on-line
W naszej koncepcji digitalowej centralne miejsce zajął konkurs. Co tydzień oferta Totalizatora Sportowego powiększa się o nową Zdrapkę, tzw. debiut. Co tydzień na stronie modanazdrapki.pl odbywała się premiera nowego produktu LOTTO.

Każdy debiut miał swoją grupę influencerów oraz dedykowany zestaw komunikacji w social mediach, w tym trailery w postaci animacji zapowiadających nowość czy Insta Stories budujące napięcie poprzez stopniowe odkrywanie wizerunku nowej Zdrapki.

I co najważniejsze – każdy debiut miał także dedykowany etap w konkursie – był osobną kategorią, w ramach której uczestnicy realizowali zadanie: “Stwórz swoją odzieżową stylizację inspirowaną wyglądem zdrapkowego debiutu”.

Zgłoszenia w formie zdjęć/filmów/stories internauci publikowali na Facebooku lub Instagramie. Wszystkie zgłoszenia automatycznie były zaciągane do galerii zgłoszeń konkursowych na stronie www.modanazdrapki.pl.

Konkurs wygenerował wiele wartościowego contentu stworzonego przez internautów i był oparty na doświadczeniu produktu. Zaszyliśmy w nim także wyraźny aspekt sprzedażowy ze względu na konieczność zakupu Zdrapki, na podstawie której przygotowywano stylizację.

Nagrody w konkursie – gadżety nawiązujące do stylistyki Zdrapek i lat 90’ – podbijały przewodnią ideę kampanii – modę na retro.
Moda na zdrapki
Nagrody
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Moda na zdrapki
Digital w liczbach
Promowane debiuty: 6 Długość kampanii: 6 tygodni Zrealizowane formaty digital: 500 Posty na FB + IB: 47 Kreacje social media: 48 Liczba zgłoszeń konkursowych: 251 (zdjęcia i filmy) Liczba laureatów konkursu: 24 Liczba kliknięć: 385 212 Wyświetlenia kampanii: 115 903 235 Suma wyświetleń treści od twórców: 5 273 434

    Spodobał Ci się ten artykuł?

    Wypełnij formularz i zobacz, co możemy zrobić dla Twojej firmy.

    Firma PromoAgency zobowiązuje się do ochrony i poszanowania Państwa prywatności, a Państwa dane osobowe będziemy wykorzystywać wyłącznie do administrowania Państwa kontem oraz do dostarczania produktów i usług, o które Państwo prosili. Od czasu do czasu chcielibyśmy się z Państwem skontaktować w sprawie naszych produktów i usług, jak również innych treści, które mogą Państwa zainteresować. Jeśli zgadzają się Państwo na kontakt z nami w tym celu, proszę zaznaczyć poniżej, aby określić, w jaki sposób mamy się z Państwem kontaktować:

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie innych powiadomień od firmy PromoAgency.* Aby zapewnić Państwu żądane treści, musimy przechowywać i przetwarzać Państwa dane osobowe. Jeśli wyrażają Państwo zgodę na przechowywanie Państwa danych osobowych w tym celu, prosimy zaznaczyć poniższe pole wyboru.Wyrażam zgodę na otrzymywanie innych powiadomień od firmy PromoAgency.*

    Aby zapewnić Państwu żądane treści, musimy przechowywać i przetwarzać Państwa dane osobowe. Jeśli wyrażają Państwo zgodę na przechowywanie Państwa danych osobowych w tym celu, prosimy zaznaczyć poniższe pole wyboru.

    Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę PromoAgency.* W każdej chwili mogą Państwo zrezygnować z tych komunikatów. Aby uzyskać więcej informacji na temat sposobu rezygnacji z subskrypcji, naszych zasad ochrony prywatności oraz tego, w jaki sposób zobowiązujemy się do ochrony i poszanowania prywatności, należy zapoznać się z naszą Polityką Prywatności.Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę PromoAgency.*

    W każdej chwili mogą Państwo zrezygnować z tych komunikatów. Aby uzyskać więcej informacji na temat sposobu rezygnacji z subskrypcji, naszych zasad ochrony prywatności oraz tego, w jaki sposób zobowiązujemy się do ochrony i poszanowania prywatności, należy zapoznać się z naszą Polityką Prywatności.

    Powstała nowa kategoria agencji reklamowej