Stworzyliśmy strategięidentyfikacji wizualnejsklepów ALDI

Dla marki ALDI stworzyliśmy całościowy koncept identyfikacji wizualnej sklepów, umożliwiający przebudowę placówek w ciągu zaledwie 3 dni, oraz odpowiadaliśmy za wdrożenie wszystkich zmian.

120 sklepów
w całej Polsce

60 przebudowanych
sklepów w nowym
formacie

ok. 200
projektów graficznych
na jeden sklep

Zadanie

ALDI oferuje swoim klientom wysokiej jakości produkty w dobrej cenie.
Jednak w większości sklepów brakowało standaryzacji – każdy
wyglądał inaczej. Brak powtarzalności sprawiał, że klienci nie
doświadczali poczucia bezpieczeństwa i jakości. Dlatego naszym
zadaniem było wypracowanie strategii identyfikacji wizualnej

oraz wprowadzenie jej we wszystkich sklepach ALDI w Polsce.
Działanie to miało na celu poprawić doświadczenia zakupowe
konsumentów w sklepie.

Zadanie

ALDI oferuje swoim klientom wysokiej jakości produkty w dobrej cenie. Jednak w większości sklepów brakowało standaryzacji – każdy wyglądał inaczej. Brak powtarzalności sprawiał, że klienci nie doświadczali poczucia bezpieczeństwa i jakości. Dlatego naszym zadaniem było wypracowanie strategii identyfikacji wizualnej
oraz wprowadzenie jej we wszystkich sklepach ALDI w Polsce. Działanie to miało na celu poprawić doświadczenia zakupowe konsumentów w tym sklepie.

Odpowiadamy za
kompleksową przebudowę
sklepów

Zaprojektowaliśmy wszystkiemateriały POS oraz dekoracjesklepu, takie jak:

● oznaczenia regałów (warzywa i owoce, strefa bio, mięsa itd.)
● kosze promocyjne
● listwy cenowe
● shelfstopery
● okleina na lodówki/pieczywo
● okleina na biura i kasy
● plakaty

Oznaczenia regałów

Zbudowaliśmy nowy,
przyjazny i ciepły
wizerunek sklepu.

Nawigujemy klientów

Koncept zakładał opracowanie nowego sposobu nawigacji w sklepie oraz uproszczenie systemu promocji i ich identyfikacji. Opracowanie i wdrożenie podziału kolorystycznego danego asortymentu, przyspieszyło odnajdywanie artykułów oraz wpłynęło na intuicyjne poruszanie się po sklepie.

Promujemy marki własne

Firmie ALDI zależało na wyeksponowaniu jej marek własnych. Aby
podkreślić oryginalność oraz wysoką jakość tych produktów,
zaprojektowaliśmy dedykowane materiały promocyjne oraz edukacyjne
dotyczące m.in. kaw z palarni ALDI oraz produktów BIO.

Guidebook

Wraz z koncepcją identyfikacji wizualnej ALDI, opracowaliśmy
kompletny guidebook, czyli podręcznik umożliwiający szybkie i łatwe
wdrażanie wypracowanej koncepcji we wszystkich sklepach.

Niestandardowe lokalizacje

Sklepy ALDI nie tylko zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, ale także przy ruchliwych deptakach w centrach miast, dlatego wyzwaniem było dostosowanie konceptu sklepów do wartości lokalnych i charakteru pobliskich punktów usługowych. Na przykładzie Poznania możemy śmiało powiedzieć, że sprostaliśmy zadaniu.