PromoAgency już kolejny rok z rzędu otrzymało misję wsparcia Fundacji DKMS. Jednak tegoroczna kampania mocno różniła się od poprzednich dwóch realizacji.
Jak co roku - główny cel był ten sam: pozyskać jak najwięcej wpłat
z PIT od Darczyńców. To, co się przede wszystkim zmieniło, to procent odliczanej kwoty.
W 2023 roku - przy okazji rocznych rozliczeń podatku PIT za 2022 rok - podatnicy mogli przekazać nie 1% jak do tej pory, ale aż 1,5% na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego.
Pod kątem proceduralnym dla podatnika nic się nie zmieniło - rozliczenie wyglądało tak samo jak rok temu: mogliśmy przekazać określoną kwotę, która i tak trafiłaby na rzecz Skarbu Państwa. Sposób wykonania przekazu był taki sam - wystarczyło w odpowiednim miejscu deklaracji PIT wpisać nr KRS wybranej fundacji.
To, co naprawdę się zmieniło, to fakt, że teraz można - bez straty dla własnego budżetu - zasilić Fundację DKMS wyższą kwotą odliczenia.
Musieliśmy to jasno zakomunikować, ponieważ istniała obawa, że część podatników może zrezygnować z przekazywania 1,5%, obawiając się uszczuplenia i tak już nadwyrężonego inflacją domowego budżetu.
Chaos w przepisach podatkowych, inflacja, drożyzna, niepewność i pesymistyczne nastroje społeczne wywołane wybuchem wojny w Ukrainie - to zupełnie nowe okoliczności, w których przyszło nam tworzyć kampanię zachęcającą do udzielenia finansowego wsparcia na rzecz potrzebujących. Musieliśmy więc stworzyć taki przekaz, który nie tylko przykuje uwagę odbiorcy, ale zaopiekuje jego emocjonalne i racjonalne obawy.