DKMS
DKMS
W Polsce co 40 minut ktoś dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi. Często jedyną formą skutecznej terapii jest przeszczep szpiku od niespokrewnionego Dawcy.

Fundacja DKMS to międzynarodowa organizacja non-profit zajmująca się walką z nowotworami krwi i innymi chorobami układu krwiotwórczego.

W ciągu ponad 13 lat Fundacja zarejestrowała w Polsce ponad 1 700 000 potencjalnych Dawców szpiku, a szpik i krwiotwórcze komórki macierzyste oddało już̇ ponad 10 600 faktycznych Dawców szpiku.

Działalność Fundacji i realizacja jej celów statutowych jest możliwa dzięki środkom pozyskanym od Darczyńców - m.in. w ramach procenta przekazywanego podczas rozliczeń rocznych deklaracji PIT.
DKMS
DKMS
DKMS
PromoAgency już kolejny rok z rzędu otrzymało misję wsparcia Fundacji DKMS. Jednak tegoroczna kampania mocno różniła się od poprzednich dwóch realizacji.

Jak co roku - główny cel był ten sam: pozyskać jak najwięcej wpłat z PIT od Darczyńców. To, co się przede wszystkim zmieniło, to procent odliczanej kwoty.

W 2023 roku - przy okazji rocznych rozliczeń podatku PIT za 2022 rok - podatnicy mogli przekazać nie 1% jak do tej pory, ale aż 1,5% na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego.

Pod kątem proceduralnym dla podatnika nic się nie zmieniło - rozliczenie wyglądało tak samo jak rok temu: mogliśmy przekazać określoną kwotę, która i tak trafiłaby na rzecz Skarbu Państwa. Sposób wykonania przekazu był taki sam - wystarczyło w odpowiednim miejscu deklaracji PIT wpisać nr KRS wybranej fundacji.

To, co naprawdę się zmieniło, to fakt, że teraz można - bez straty dla własnego budżetu - zasilić Fundację DKMS wyższą kwotą odliczenia.

Musieliśmy to jasno zakomunikować, ponieważ istniała obawa, że część podatników może zrezygnować z przekazywania 1,5%, obawiając się uszczuplenia i tak już nadwyrężonego inflacją domowego budżetu.

Chaos w przepisach podatkowych, inflacja, drożyzna, niepewność i pesymistyczne nastroje społeczne wywołane wybuchem wojny w Ukrainie - to zupełnie nowe okoliczności, w których przyszło nam tworzyć kampanię zachęcającą do udzielenia finansowego wsparcia na rzecz potrzebujących. Musieliśmy więc stworzyć taki przekaz, który nie tylko przykuje uwagę odbiorcy, ale zaopiekuje jego emocjonalne i racjonalne obawy.
DKMS
DKMS
DKMS
DKMS
Nasz pomysł oparliśmy o dokładną segmentację szerokiej grupy docelowej, tak aby docierać z precyzyjnie określonym komunikatem do wskazanego targetu. Główne hasło prezentowało nową kwotę odliczenia oraz fakt, że dla podatnika nic się nie zmienia pod kątem procedur: “Zrób to na 1,5% - Pomożesz w stu procentach.”

Temat: Fundacja

Wyodrębniliśmy osoby, które nigdy nie słyszały o Fundacji DKMS oraz takie, które weszły w interakcję z Fundacją w przeszłości. Inny komunikat skierowaliśmy do osób, które angażują się na wiele sposobów, inny do tych o niższym stopniu zaangażowania.

Temat: podatki 2023

Ułatwialiśmy rozliczenia PIT w 2023. Stworzyliśmy odrębną stronę z treściami poradnikowymi przygotowanymi przez księgowych, a w samej kampanii podpowiadaliśmy najlepsze sposoby rozliczenia deklaracji PIT.

Temat: regionalizmy

Testowaliśmy także nowe posunięcia czyli mikro targetowanie z podziałem na geografię, regiony, a nawet lokalne dialekty.

Temat: DKMS ratuje życie

Przygotowaliśmy także specjalną linię kreatywną tłumaczącą, na czym polega działalność Fundacji DKMS. W tym celu przygotowaliśmy serię grafik ukazujących tzw. “woreczek życia” zawierający krwiotwórcze komórki macierzyste, które ratują życie chorych na białaczkę i inne nowotwory krwi.
DKMS
Podstawą naszych działań był rozbudowany i spójny content, skierowany do wybranych segmentów z grup docelowych.

Na każdym etapie realizacji kluczowe było pokazywanie prawdziwych ludzi. Nie ma lepszych ambasadorów akcji przekazywania 1,5% niż ludzie, którzy robili to w latach poprzednich.

Dodatkowo zaangażowaliśmy także Wolontariuszy oraz Dawców faktycznych, którzy edukowali, że oprócz rejestracji i zostania Dawcą szpiku, można pomagać na wiele innych sposobów, w tym poprzez wpisanie nr KRS Fundacji DKMS w rocznej deklaracji PIT.
DKMS
DKMS
DKMS
W ramach kampanii zrealizowaliśmy:

- Sesję fotograficzną oraz sesję nagraniową z udziałem Dawców faktycznych

- Filmy z Wolontariuszami

- Stronę internetową z poradnikami dotyczącymi rozliczania PIT

- Nową odsłonę strony internetowej dla akcji 1,5%

- Koncepcje i projekty graficzne do formatów kampanii display
DKMS
Mikro okazje

Komunikację w social mediach prowadziliśmy w oparciu o edukację nie tylko w kontekście rozliczana podatku, ale także pokazywania, na co Fundacja przekazuje środki pozyskane z rozliczeń PIT. Do wzmocnienia naszego przekazu posłużył nam również kalendarz wybranych mikro okazji.

Odmłodzenie grupy docelowej

W ramach działań w social mediach zadbaliśmy o dotarcie do młodszych odbiorców poprzez wykorzystanie interaktywnych funkcji Facebooka i Instagrama, budujących zaangażowanie i zasięg dla naszych treści. Zadbaliśmy także o język i styl dopasowany do użytkowników Facebooka oraz Instagrama
DKMS
DKMS
DKMS
Komunikację w social mediach prowadziliśmy w oparciu o edukację nie tylko w kontekście rozliczana podatku, ale także pokazywania, na co Fundacja przekazuje środki pozyskane z rozliczeń PIT. Do wzmocnienia naszego przekazu posłużył nam również kalendarz wybranych mikro okazji.

W ramach działań w social mediach zadbaliśmy o dotarcie do młodszych odbiorców poprzez wykorzystanie interaktywnych funkcji Facebooka i Instagrama, budujących zaangażowanie i zasięg dla naszych treści. Zadbaliśmy także o język i styl dopasowany do użytkowników Facebooka oraz Instagrama
DKMS
Strategia i koncepcja kampanii: 1

Key visuals : 5

Formaty digital : 242

Kreacje social media: 52

Kreacje social media: 22

Video: 39

Suma darowizn przekazana na Fundację: 2 500 000 zł
DKMS
Powstała nowa kategoria agencji reklamowej