marketing cyfrowy a voice search

 

Idea mówienia do smartfona lub urządzenia mobilnego w celu wyszukania informacji np. w Google jest czymś, czego większość ludzi przed laty nigdy by sobie nie wyobrażała. Teraz Voice Search (wirtualny asystent, asystent głosowy) to trend, który podbija światowe rynki reklamy. W tym artykule dowiesz się, jak rozwój wyszukiwania głosowego zmienia marketing cyfrowy!

 

Zacznijmy od faktu, że połowa wszystkich wyszukiwań w internecie (globalnie) pochodzi z urządzeń mobilnych, a ilość wyszukiwań za pomocą zapytań głosowych (Voice Search) wzrosła o ponad 30% pomiędzy 2017-2018. ComScore przewiduje, że ten wzrost w 2020 sięgnie aż 50%.

 

Wyszukiwanie głosowe odbywa się za pomocą tzw. wirtualnego asystenta, czyli technologii, która automatycznie przekształca wyłapywany dźwięk w tekst.

 

Technologia Virtual Assistant napędza Voice Search w marketingu cyfrowym

 

Oprócz wprowadzenia technologii automatycznej zamiany mowy na tekst w naszych telefonach i urządzeniach typu internet przedmiotów (IoT), pojawienie się wirtualnych asystentów jest kolejnym kluczowym czynnikiem napędzającym ten nowy styl wyszukiwania. Obecnie głównymi osobistymi usługami pomocy głosowej są Siri firmy Apple, Google „OK, Google”, Cortana Microsoftu i Alexa Amazon. Sprawdź jak wygląda relacja marketing cyfrowy a voice search.

 

Top 4 wirtualnych asystentów:

 

  • Siri (Apple)
  • Google Now (Google)
  • Alexa (Amazon)
  • Cortana (Microsoft)

 

Apple był pierwszym dużym graczem, który wyposażył swoje iPhone’y w Siri, funkcję wyszukiwania głosowego i technologię asystentów osobistych. Google wprowadziło Google Now, aplikację, która ma na celu dostarczanie informacji zanim jeszcze o to poprosisz, używając wskazówek z codziennej historii przeglądania, korzystania z telefonu, a nawet lokalizacji geograficznej.

 

Na przykład, jeśli wyjdziesz z pracy o 17:00 i zwykle wybierzesz tę samą trasę do domu, Google Now będzie automatycznie wyświetlać aktualizacje informacji o ruchu drogowym i najlepszej opcji na powrót do domu na twoim telefonie, około godziny 17:00.

 

W najnowszej wersji systemu Windows 10 zadebiutowała nowa osobista asystentka Microsoft, Cortana. Amazon posunął się o krok dalej i opracował urządzenie Amazon Echo oraz wirtualną asystentką Alexa, która współpracuje ze smartfonem, aby odpowiadać na pytania typu „Alexa, jaka jest pogoda?” i obsługiwać żądania, takie jak: „Alexa, przełóż moją 10:00 spotykam się”.

 

Ile wyszukiwań pochodzi z Voice Search?

 

Jak podaje thedigital.com każdego dnia w samym Google przeprowadzanych jest 3,5 miliarda wyszukiwań. Ponieważ wyszukiwania głosowe stanowią prawie jedną trzecią tych wyszukiwań, ten temat musi znaleźć się w obszarze Twojego zainteresowania.

 

W jaki sposób ludzie korzystają z Voice Search?

 

Wirtualni asystenci są często proszeni o wypełnianie próśb o podanie informacji lub udzielanie odpowiedzi na pytania. Oto dwa szybkie przykłady tego, jak ludzie korzystają z wyszukiwania głosowego w marketingu cyfrowym w różnych celach:

 

„Ok google. Znajdź kawiarnie w pobliżu mnie”.
Znajdowanie pobliskich sklepów i restauracji.

 

„Siri, co to jest fidget spinner?”
Pytanie o podstawowe informacje (np. wskazówki, fakty, pogoda).

 

Jak wyszukiwanie głosowe w marketingu cyfrowym wpływa na SEO?

 

Marketing cyfrowy ma na celu generowanie potencjalnych odbiorców i przekształcanie ich w klientów, niezależnie od tego, czy potencjalny są oni pozyskiwani za pomocą wyszukiwania głosowego czy tekstowego. Aby kontynuować rozwój firmy, marketing cyfrowy musi być zoptymalizowany pod kątem wpływu wyszukiwania głosowego na SEO.

 

Od czasu udoskonalenia oprogramowania do rozpoznawania głosu ta technologia przekształcająca voice search została zintegrowana jako podstawowa funkcja we wszystkich współczesnych urządzeniach mobilnych, a ostatnie badania pokazują, że konsumenci używają mobilnego wyszukiwania głosowego do lokalnych zapytań trzy razy więcej niż tekstowego wyszukiwania. Ten szybki wzrost wyszukiwania głosowego ewoluuje i kształtuje przyszłość SEO, która musi przestawić się na nowy sposób przetwarzania fraz kluczowych.

 

Chociaż nie zalecamy zmiany tagów H1 na „Znajdź auto sklep blisko mnie” ani wypychania wyszukiwanych haseł, takich jak „Auto Naprawa sklepy otwarte teraz”, szkoda byłoby nie wprowadzać najlepszych praktyk wyszukiwania głosowego do swojej marketingowej strategii.

 

Zmiana wyszukiwanego zapytania

 

Wirtualni asystenci i syntezator mowy zmieniają dynamikę zapytań. W inny sposób wpisujemy, a w inny prosimy o wyszukanie. Zmienia się szyk zdania, który w przypadku voice search zbliżony jest do tzw. mowy naturalnej, czyli sposobu w jaki mówimy potocznie, na co dzień.

 

Poniżej znajdują się przykłady pokazujące, w jaki sposób wyszukiwanie głosowe obejmuje dłuższe zapytania, które wyraźniej identyfikują zamiary użytkownika.

 

Zapytanie tekstowe:

Pizza w Raleigh
Dostawa pizzy

 

Zapytanie wyszukiwania głosowego:

„Gdzie jest najbliższa pizza?”.
„Znajdź dostawę pizzy teraz otwarte”.

 

Autokorekta w zapytaniach głosowych

 

Czasami to, co wpisuje użytkownik, nie jest tym, co otrzymuje w wynikach wyszukiwania. Wirtualni asystenci mogą korygować i automatycznie poprawiać zapytania. Przed wysłaniem żądania do wyszukiwarki wirtualny asystent może dodać słowa kluczowe lub ponownie sformułować zapytanie syntezatora mowy, aby przedstawić zamiary użytkownika.

 

Krótkie określenie zapytania „najbliższa stacja benzynowa” może spowodować, że Google Now automatycznie dostosuje wyrażenie do jednego z najczęściej używanych i najlepiej dopasowanych celów użytkownika, takiego jak „Gdzie jest najbliższa stacja benzynowa?”

 

Niektórzy specjaliści SEO mogą argumentować, że tradycyjne wyszukiwanie tekstu jest nadal najlepszym rozwiązaniem, ponieważ wypowiedziane słowo jest konwertowane na tekst i automatycznie korygowane, zanim zostanie przetworzone przez wyszukiwarkę. Oczywiście tak nie jest. Marketerzy i firmy muszą aktywnie usprawniać optymalizację wyszukiwania głosowego.

 

RankBrain i AI

 

Wyszukiwarki takie jak Google i Bing podejmują działania w celu dostosowania się do korzystania z wirtualnych asystentów i zmianach w zachowaniach użytkowników w obszarze wyszukiwań.

 

Już w 2013 roku, wraz z początkową wersją aktualizacji Hummingbird od Google, która koncentrowała się na języku naturalnym, wprowadzono ulepszenia algorytmów, aby ułatwić wyszukiwania głosowe.

 

Opracowano najnowocześniejszą technologię sztucznej inteligencji, aby pomóc w przetwarzaniu bardziej złożonych, dłuższych zapytań głosowych i wyrażeń zawierających pytania. Google RankBrain, samouczący się system sztucznej inteligencji, wprowadzony na rynek w 2015 r., jest obecnie uznawany za trzeci najważniejszy czynnik w rankingu.

 

Tylko 1 miejsce: ograniczone wyniki wyszukiwania

 

Wirtualni asystenci, tacy jak Siri, podświetlą najlepszy wynik wyszukiwania, który najlepiej pasuje do wyszukiwanego hasła – może nawet odczytać ten wynik, dzięki czemu użytkownik korzystający z voice search nie musi patrzeć na ekran i może nawet nie zobaczyć treści na pozycjach # 2 i # 3). To sprawia, że zdobycie ​​upragnionej pozycji nr 1 w rankingu jest jeszcze bardziej wartościowe i stanowi nowe wyzwanie dla marketerów!

 

Jak trafić na miejsce 1 wyników wyszukiwania głosowego?

 

W związku z tym, że wyszukiwanie głosowe zrewolucjonizowało wyszukiwarki i pozycjonowanie, istnieje kilka kroków, które należy wykonać zgodnie z planami Hummingbird, RankBrain i Google.

 

  • Używaj języka naturalnego zamiast podstawowych słów kluczowych. Dołącz pytania i wyrażenia, które odbiorcy mogą zadać lub chcą poznać, i przedstaw je w sposób, który ma sens i jest płynny.

 

  • Ułatw Google zrozumienie tematu i jak najlepiej przekazać go użytkownikom. Wirtualni asystenci mogą pobierać fragmenty ze strony, aby odpowiedzieć na pytanie użytkownika, dlatego dołącz treść, która najlepiej do tego pasuje. Pisz tak, jakbyś chciał.

 

  • Podaj treść pasującą do zamiaru użytkownika dotyczącego wyszukiwanego hasła. Im bardziej trafna i użyteczna jest treść, tym lepiej.

 

Czujesz, że coś przegapiłeś? Nie martw się, nie jest tak. Odczuwasz tak, ponieważ te kroki nie są tak jednoznaczne, jak typowe najlepsze praktyki klasycznego SEO, takie jak dołączanie tytułów stron, nagłówki H1 i tak dalej. Ale tak naprawdę łatwo jest zyskać przychylność wyszukiwarek pod kątem Voice Search.

 

Celem Google jest zachęcenie większej liczby osób do przeprowadzenia większej liczby wyszukiwań i korzystania z ich produktów.

 

Aby to zrobić, doświadczenie i intencje użytkownika są niezbędne i będą odgrywać ważną rolę w SEO przyszłości. Te dwa elementy są tak rozległe i dynamiczne, z tak wieloma zmiennymi, które zależą od grupy docelowej, że ​​wielkim wyczynem jest lepsze zrozumienie twoich perspektyw i klientów.​​

 

Poznanie tych informacji dokładnie i pamiętanie o użytkowniku doprecyzuje specyfikę praktyk optymalizacji wyszukiwania głosowego, które powinieneś zastosować.

 

Podsumowanie – marketing cyfrowy a Voice Search

 

Większość ludzi szuka szybkiego rozwiązania, które uczyni wielozadaniowość bardziej efektywną, czyniąc z Voice Search idealnego kandydata, który ułatwia życie.

 

Wyszukiwanie głosowe w tekście jest również atrakcyjne dla tych, którym nie przeszkadza pisanie. Przy poziomie błędu wynoszącym zaledwie 8% wyszukiwanie głosowe w marketingu cyfrowym ​​zmieni sposób w jaki ludzie korzystają z wyszukiwarki.

 

Wzrost ilości wyszukiwań głosowych wpływa na to, jak klienci wyszukują produkty i usługi, co sprawia, że ​​dla marketerów cyfrowych ważne jest, aby ich treść była widoczna z każdego rodzaju żądania (wyszukiwanie głosowe, zapytania itp.). ​​

 

Gdy ludzie zaczną wyszukiwać inaczej, strony internetowe wcześniej zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania tekstowego będą musiały zostać zoptymalizowane pod kątem zapytań głosowych.