trendy marketing 2020

 

Marketing cyfrowy składa się z wielu dynamicznie rozwijających się elementów – SEO, mediów społecznościowych, automatyzacji marketingu, PPC i innych. Nowe technologie i techniki oraz ciągle zmieniające się algorytmy Google i Facebook to wyzwania dnia codziennego dla marketingu cyfrowego. Częścią naszej pracy jest bieżące śledzenie nadchodzących trendów, aby cyfrowe kampanie marketingowe naszych klientów pozostały skuteczne.

 

Wkraczamy w nową dekadę, a technologia wciąż zmienia się w szybkim tempie, oto trendy w marketingu cyfrowym, które z radością zobaczymy w 2020 roku!

 

Oto 9 trendów w marketingu w 2020!

 

1. Wyszukiwanie głosowe – Voice Search

„Alexa, ilu Amerykanów ma inteligentny głośnik?” – „66,4 miliona, czyli ponad ¼ dorosłych w USA.”

 

Zgadza się, ponad 25% dorosłych w USA posiada inteligentny głośnik, taki jak Amazon Echo lub Google Home. Ponadto 31% użytkowników smartfonów na całym świecie korzysta z wyszukiwania aktywowanego głosem, takiego jak Siri, przynajmniej raz w tygodniu.

 

Szacuje się, że w 2020 r. 50% wszystkich wyszukiwań będą wyszukiwane głosem. To sprawia, że ​​wyszukiwanie głosowe jest jednym z największych trendów marketingu internetowego w 2020 roku.

 

W tym roku marketerzy cyfrowi nie mogą dłużej ignorować wyszukiwania głosowego. Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwania głosowego, ale najważniejsza zmiana polega na użyciu słów kluczowych z długim ogonem, takich jak „jak zrobić wegańskie ciasteczka” zamiast krótszych słów kluczowych, takich jak „wegańskie ciasteczka”.

2. Posty z oznaczeniem produktu i możliwością sprzedaży z poziomu postu

 

Coraz więcej osób robi zakupy w serwisach społecznościowych. Aż 60% użytkowników Instagrama twierdzi, że odkrywa nowe produkty właśnie na tej platformie, a w ankiecie obejmującej ponad 4000 użytkowników Pinteresta, aż 70% twierdzi, że Pinterest pomaga im znaleźć nowe produkty.

 

Platformy te odnotowały fakt, że ludzie używają ich do robienia zakupów i ułatwiają sprzedawcom sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych. W ciągu ostatnich kilku lat Instagram, Pinterest i Facebook tworzą nowe sposoby, aby sklepy e-commerce mogły tworzyć posty nadające się do zakupów przy użyciu natywnej integracji, która ułatwia oznaczanie i kupowanie produktów bezpośrednio w swoich postach. Dla sprzedawców internetowych jest to świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronach produktów.

 

Spójrzmy na ten przykład z Free People na Instagramie:

 

trendy w marketingu 2020
Produkt jest oznaczony bezpośrednio na zdjęciu i po kliknięciu można go kupić, często bez konieczności odwiedzin sklepu.

3. Technologie AR i VR

 

Rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR) zyskały na popularności w ciągu ostatnich kilku lat i szybko stają się jednym z najlepszych trendów marketingowych. Chociaż VR była popularniejsza przez długi czas, przewiduje się, że AR wyprzedzi VR w 2020 r., a do 2021 r. VR nie będzie w stanie nadrobić zaległości.

 

AR jest już używany przez duże firmy, takie jak IKEA. Korzystając z aplikacji i AR, klienci mogą zobaczyć, jak wyglądałby mebel w swojej przestrzeni przed zakupem (a nawet postawieniem stopy w sklepie)!

 

Spójrz na ten regał, który został wstawiony do zdjęcia przy użyciu aplikacji AR:

 

4. Interaktywny content

 

Aż 91% kupujących szuka bardziej interaktywnych treści online, a w 2020 r. content marketing zmieni swoje ukierunkowanie, aby dać ludziom to, czego chcą. Wpisy do zakupów, AR / VR, filmy 360 stopni, quizy i ankiety to tylko kilka przykładów interaktywnych treści.

 

Treści interaktywne będą jednym z najlepszych trendów marketingowych w 2020 roku z kilku powodów:

  • Ten rodzaj treści jest nowy i oryginalny, co pomaga w przebiciu się przez konkurencję
  • Daje odwiedzającym powód do pozostania na stronie
  • Jest niezwykle często udostępniany (prawie wszyscy widzieli posty na FB z wynikami quizów, takich jak „Jakim jesteś serem?”)
  • Udostępnianie zwiększa świadomość marki
  • Ludzie po prostu uwielbiają wchodzić w interakcje!

 

trendy marketing 2020

 

5. Smart bidding w Google Ads

 

Automatyzacja nie jest niczym nowym w świecie marketingu cyfrowego, ale dzięki najnowszym aktualizacjom Google Ads ogłoszonym na Google Marketing Live oczekujemy, że automatyzacja i inteligentne określanie stawek staną się normą dla wielu menedżerów kont PPC.

 

Google Ads polega na uczeniu maszynowym w celu optymalizacji stawek, aby uzyskać jak największą wartość z każdej konwersji.

 

Ulepszenia ogłoszone w Google Marketing Live sprawiają, że optymalizacja stawek jest lepsza niż kiedykolwiek dzięki:

  • możliwości wyboru działań konwersji na poziomie kampanii,
  • możliwości optymalizacji stawek w kilku kampaniach z zestawem pożądanych działań konwersji,
  • możliwości ustawienia stawek na automatycznie zmieniają się, gdy sprzedaż rozpoczyna się lub kończy.

 

Te ulepszenia pomogą zmaksymalizować liczbę konwersji.

 

6. Personalizacja

 

Spersonalizowany marketing wzrośnie w siłę w 2020 r. Konsumenci są zmęczeni wyświetlaniem ogólnych reklam, które mogą nie mieć z nimi nic wspólnego. Zmieniamy kanał, gdy pojawiają się reklamy (jeśli nadal mamy TV) i płacimy dodatkowo za usługi strumieniowego przesyłania muzyki, aby uniknąć reklam.

 

Tradycyjne reklamy i ogólne reklamy są coraz bardziej nieskuteczne. Właśnie tam pojawia się spersonalizowana reklama. 90% z 1000 ankietowanych osób stwierdziło, że personalizacja jest dla nich atrakcyjna, a 80% stwierdziło, że chętniej prowadzą interesy z firmą oferującą spersonalizowane doświadczenia.

 

Klienci zaczynają oczekiwać personalizacji, a marketerzy cyfrowi mogą ją realizować na wiele sposobów. Segmentowane listy e-mail to jeden z najpopularniejszych sposobów personalizacji działań marketingowych online. W rzeczywistości spersonalizowane wiadomości e-mail działają 3 razy lepiej niż ogólne wiadomości e-mail wysłane na całą listę!

 

Większość narzędzi do marketingu e-mailowego (MailChimp i Constant Contact), oraz narzędzi do automatyzacji marketingu (HubSpot i Pardot), ułatwiają segmentację list. Jeśli nie personalizujesz jeszcze swoich komunikatów marketingowych, ustaw to na główny cel 2020.

 

7. Aplikacje do komunikacji w SM

 

Aplikacje społecznościowe, takie jak Facebook Messenger, WeChat i WhatsApp, nie służą już tylko do wysyłania wiadomości znajomym. Te aplikacje stają się popularnym sposobem komunikowania się firm z klientami. W rzeczywistości Facebook Messenger notuje ponad 10 miliardów wiadomości wymienianych każdego miesiąca między osobami prywatnymi i firmami.

 

Aplikacje do przesyłania wiadomości są popularne wśród firm, ponieważ klienci uważają, że jest to wygodny i bezpośredni kontakt z firmami. Ponadto pozwala na bardzo spersonalizowany marketing, który wiemy, że skutecznie trafia do klientów.

 

Oto kilka sposobów, w jakie firmy korzystają z aplikacji do przesyłania wiadomości:

  • Nawiązanie kontaktu i budowanie relacji
  • Edukowanie klientów na temat ich firmy / produktów
  • Zwiększenie sprzedaży
  • Zapraszanie ludzi na wydarzenia
  • Odzyskiwanie potencjalnych klientów
  • Zapewnienie obsługi klienta.

 

Pomyśl o tym, jak Twoja firma może korzystać z aplikacji do komunikacji społecznościowej w 2020 roku!

 

8. Chatboty

 

W ciągu ostatnich kilku lat coraz więcej komunikowaliśmy się z botami. Dzięki sztucznej inteligencji (AI) i uczeniu maszynowemu, chatboty stają się coraz bardziej wyrafinowane i mogą obsługiwać bardziej złożone żądania. W 2020 r. technologia ta będzie nadal doskonalona i włączana do witryn firmowych.

 

Obsługa klientów przez Internet staje się coraz szybsza i wydajniejsza każdego dnia dzięki tym nowym technologiom – więc nie zapominaj o nich w obecności sieci.

 

9. Pozycja „zero’’ w Google (SERP)

 

Pozycja nr 1 nie jest już najwyższym miejscem w wynikach wyszukiwania. Pozycja zero lub pozycja „# 0”, fragment tekstu, który pojawia się przed wynikami wyszukiwania, jest teraz na pierwszym miejscu i jest bardzo pożądany.

 

To miejsce w rankingu w czasie rzeczywistym zazwyczaj odpowiada na pytanie lub zapytanie i zawiera link do źródła informacji.

 

Dr Peter J. Meyers napisał interesujący artykuł na temat pozycji „0” i wskazówek, jak uzyskać ten ranking (https://moz.com/blog/ranking-zero-seo-for-answers).

 

trendy marketing 2020

Inne trendy, które na pewno nie przeminą w 2020 to:

  • Influencer marketing,
  • Content marketing.

 

Śledzimy trendy na bieżąco! Jeśli potrzebujesz pomocy w ich wdrożeniu do swojej firmy, skontaktuj się z naszymi specjalistami!