RWD, czyli Responsive Web Design, to technika projektowania stron internetowych w taki sposób, aby jej treść poprawnie wyświetlała się na różnych urządzeniach (laptopy, tablety, smartfony) i rozdzielczościach ekranu.

Poznaj 5 powodów, dla których warto projektować internetowe strony responsywne

O ile kilka lat temu RWD był jedynie zaleceniem przy projektowaniu stron, o tyle dzisiaj z uwagi na rosnące korzystanie ze smartfonów – responsywna strona internetowa to konieczność. Jeśli Twoja strona nie jest dostosowana do różnych urządzeń, możesz tracić tych mniej cierpliwych klientów. Dlaczego responsywna strona internetowa jest tak ważna dla rozwoju Twojego biznesu?

 

RWD

Powód 1: 61% Internautów korzysta ze smartfonów! 

Statystyki mówią same za siebie – ponad 60% wszystkich użytkowników Internetu korzysta z niego za pomocą urządzeń mobilnych. A to oznacza, że około 60% Twoich klientów wchodzi na Twoją stronę z poziomu tabletu lub smartfona. Aby odnieść te dane konkretnie do Twojej strony internetowej – zerknij do Google Analytics, zakładka „Audience” → „Mobile”. Otrzymasz dane na temat tego, jaka część Twoich odbiorców przegląda stronę za pomocą urządzeń mobilnych. Zerknij, i odpowiedz sobie na pytanie – czy chcesz ich stracić przez stronę, która nie jest zaprojektowana tak, by ułatwić im przeglądanie?

 

Responsywna strona internetowa
Dzięki Google Analytics sprawdzisz, ilu Twoich klientów korzysta z Twojej strony z poziomu urządzeń mobilnych.

Powód numer 2: RWD to lepsza widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania

 

Google zaleca projektowanie stron zgodnie z zasadami RWD. Według internetowego giganta responsywne projektowanie stron internetowych jest najlepszą praktyką w branży. A co za tym idzie – Google faworyzuje strony dostosowane do urządzeń mobilnych, pozycjonując je wyżej w wynikach wyszukiwania. Co więcej, tworzenie responsywnych stron internatowych pozwala na uniknięcie treści zduplikowanych, jeśli decydujesz się na posiadanie dwóch wersji strony – jednej dostosowanej na desktop, a drugiej do urządzeń mobilnych. Dlatego jeśli pozycjonujesz swoją stronę www, to zadbanie o jej RWD jest kluczowe dla skuteczności kampanii.

Powód numer 3: analityka w jednym miejscu 

 

Jeśli masz osobną aplikację mobilną (lub mobilną wersję strony), i osobną stronę desktopową, to niepotrzebnie generujesz dodatkową pracę dla marketingowca. Posiadanie osobnych witryn sprawia, że musisz śledzić statystyki rozproszone w różnych miejscach, przez co tracisz czas i czasem ważne powiązania. Posiadanie jednej, ale za to responsywnej strony internetowej pozwala Ci mierzyć cały ruch, konwersje i zachowania użytkowników w jednym miejscu w panelu Google Analytics, a dodatkowo – oszczędza czas na tworzenie raportu skuteczności kampanii. Sprawdź też w jaki sposób możesz optymalizować działania marketingowe.

Powód numer 4: zmniejszasz koszty utrzymania strony

 

Inwestycja w jedną, stronę RWD szybko się zwraca. Nie musisz dbać o kilka stron czy aplikacji, o ich domeny i utrzymujące je serwery, ponieważ posiadasz jedną, dobrze zaprojektowaną stronę, która satysfakcjonująco obsługuje większość ruchu przychodzącego z różnych urządzeń.

Powód numer 5: zwiększysz dochód! 

 

Czy przyjazna i responsywna strona internetowa wpływa na sprzedaż i współczynniki konwersji? Tak! Użytkownicy bez problemu obsługują Twoją stronę pod jedną domeną niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystają. Dla nich to wygodna, dla Ciebie – możliwość śledzenia ich ruchu i zachowania, a co za tym idzie – możliwość lepszego dostosowywania reklam pod ich potrzeby.

Same korzyści dzięki responsywnym stronom internetowym

Dzięki dobrze zaprojektowanej, stronie internetowej RWD nie tylko oszczędzasz budżet, ale też zwiększasz dochody. Strona dostosowana do ruchu mobilnego to dzisiaj konieczność, ale nie wszyscy e-przedsiębiorcy zdążyli się do tego wymagania Internautów dostosować. To Twoja okazja, by wyprzedzić konkurencję i przywiązać do siebie zadowolonych klientów.