Marketing zmienia się z roku na rok! Tempo zachodzących zmian stale przyspiesza. Jeśli chcesz wiedzieć co dzieje się w tej chwili w branży reklamy i jakie trendy będą kształtować nadchodzące lata, koniecznie przeczytaj ten artykuł!

 

trendy marketing reklama online

 

W marketingu internetowym dzieje się naprawdę sporo! Trendy takie jak ePrivacy, inbound marketing, śledzenie bez plików cookie, telewizja programmatic, programmatic buying, a także wiele innych z pewnością zmienią sposób działania agencji reklamowych w tym i w nadchodzącym roku.

 

Przyjrzyjmy się tym trendom po kolei!

 

1. Programmatic DOOH trafi do głównego nurtu

 

W marketingu pojęcie OOH (out-of-home, czyli reklama poza domem) nie jest niczym nowym. Przez lata reklama OOH uplasowała się jako niezwykle skuteczne medium. Ale teraz OOH wkracza w przyszłość z opartym na technologii programmatic cyfrowym out-of-home (DOOH).

 

Do tej pory rozwój DOOH był ograniczony i ta metoda nie należała do głównego nurtu marketingu. Jednak wraz z postępem w całej dziedzinie programmatic i upowszechnieniem się tej technologii, DOOH staje się coraz bardziej dostępny dla kupowania mediów i efektywnego pomiaru.

 

Po raz pierwszy w 2018 roku programmatic DOOH wyprzedził klasyczny OOH. A ponieważ marki takie jak Innocent czy Mercedes Benz wdrożyły go z powodzeniem, nie ma wątpliwości, że DOOH stanie się normą dla reklamy zewnętrznej w 2019 i w kolejnych latach.

 

Zwracaj także uwagę na nowe innowacje w tym zakresie, które na pewno będą się pojawiać. Dzięki nieustającym zmianom w  reklamie mobilnej (coraz dokładniejsza lokalizacja i personalizacja), technologiom, które chronią dane i automatycznym zakupom mediów wiemy, że DOOH to przyszłość.

 

2. Połączona z kanałami online telewizja i reklamy programmatic

 

eMarketer przewiduje, że do 2020 amerykańscy reklamodawcy wydadzą 3,8 mld USD na reklamy w telewizji, co oznacza wzrost o 236% w stosunku do 2017 r. Trend ten nie tyczy się tylko USA, na całym globie wydatki na reklamę TV rosną! To mit, że ten kanał odchodzi do lamusa. Wiele z tych wydatków będzie pochodziło online’owych kanałów programmatic.

 

Wraz z wejściem na rynek takich firm jak Sky AdSmart i The Trade Desk, reklama programmatic TV stała się nagle bardziej dostępna dla reklamodawców. Możliwość segmentowania odbiorców i mierzenia efektywności w połączeniu z wykorzystaniem innych kanałów online przenosi reklamę telewizyjną w nowy wymiar.

 

3. Ostatni dzwonek dla plików cookies

 

O śmierci plików cookies słyszy się od lat. Czy 2019 będzie przełomowym rokiem, w którym wszystkie ostrzeżenia się urzeczywistnią? Tego jeszcze nie wiemy. Polityka e-privacy jest w trakcie dynamicznych zmian i lada dzień branżę marketingu może sparaliżować informacja o tym, że przetwarzanie danych o użytkownikach w takiej formie w jakiej znaliśmy to do tej pory zostało zabronione.

 

Pliki cookies zwiększają możliwości reklamy omnichannel. Dzięki możliwości śledzenia zachowań użytkowników na różnych urządzeniach i łączeniu je w jedną ścieżkę reklamy stają się ultra skuteczne, zwłaszcza jeśli mowa o działaniach retargetujących. W dobie reklamy mobilnej staje się to niezaprzeczalnym trendem. Wykorzystajcie go w pełni, ale miejcie w zapasie strategię awaryjną na wypadek nieoczekiwanych zmian w prawie (taką strategią może być inbound marketing).

 

4. Działania in-house i on-demand

 

Już znaczący wpływ na reklamę online ma ruch wewnętrzny wielu marek. Z 91% ankietowanych w Bannerflow i Digiday „stan w mieszkaniu” wynika, że ​​w ubiegłym roku przenieśli przynajmniej część swojego marketingu. (Kliknij tutaj, aby zarejestrować się, aby uzyskać dostęp do wczesnego ptaka!).

 

Przeprowadzka wewnętrzna oznacza wiele dla reklamy internetowej. Usuwanie silosów, usprawnianie przepływu pracy i zmniejszanie kosztów produkcji – pozostawia miejsce na większą kreatywność i innowacyjność w przestrzeni reklamowej online.

 

5. Film zostanie koronowany zwycięsko drugi rok z rzędu

 

Krótka, bardzo interesująca zawartość wideo rośnie od dłuższego czasu. W 2019 r. wydatki na reklamę wideo wzrosną do 13,43 miliarda dolarów – przy czym mobilna i społeczna część przekaże większą część.

 

W rzeczywistości wideo jest bardzo skuteczne bez względu na medium. W przypadku reklam graficznych reklamy banerów wideo działają lepiej niż reklamy bez. W 2019 r. (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) upewnij się, że inwestujesz w wideo.

 

6. Duopol

 

Na początku 2018 r. wszyscy mówili o wzroście Facebooka i Google oraz ich powstrzymaniu nad reklamą cyfrową. Jednak w związku z niekończącymi się kontrowersjami na Facebooku i rozwojem Amazon PPC, możemy zobaczyć, że nowa para mocy przejmie stery w 2019 roku i później.

 

W rzeczywistości w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji 56% kupujących używa już Amazon do wyszukiwania produktów. Możliwości reklamowe są potrzebne do wzięcia i spodziewają się wzrostu na tym rynku w nowym roku.

 

Wniosek

 

Reklama online to stale rozwijająca się branża. Czy nowe technologie, pomysły i firmy konsekwentnie kwestionują status quo. Jak myślisz, jakie jeszcze trendy w reklamie online 2019 warto wziąć pod uwagę?

 

Dowiedz się również, czy warto inwestować w inbound marketing. Zapraszamy na Bloga!