Marketing Automation z jednej strony pozwala na zwiększenie kluczowych wskaźników marketingowych, jak OR, ROI czy konwersje. Z drugiej strony dla wielu marketingowców MA pozostaje wciąż narzędziem, które dopiero planują poznać i wdrożyć w przyszłości. Dowiedz się, dlaczego nie warto z tym czekać i ile możesz zyskać, wprowadzając Marketing Automation już dzisiaj!

marketing automation automatyzacja

Za co marketingowcy cenią Marketing Automation, a z czym mają największy problem?

63% marketerów planuje zwiększyć wydatki na Marketing Automation – wynika z badania przeprowadzonego przez DemandGen Report. Co więcej, aż 74% badanych za największą korzyść Marketing Automation uznało oszczędność czasu. 80% przebadanych marketerów zauważyło wzrost liczby zebranych leadów, a 77% odnotowało wzrost konwersji prowadzonych działań. Jednocześnie z innego badania przeprowadzonego przez London Research wynika, że firmom brakuje odpowiednich kwalifikacji do sprawnego prowadzenia działań Marketing Automation i wykorzystania jego potencjału w pełni.

 

60% przebadanych marketingowców przyznało, że muszą podnieść swoje umiejętności integracji systemu Marketing Automation z pozostałymi narzędziami, z jakich korzystają. 59% badanych chciałoby umieć lepiej optymalizować kampanie reklamowe z użyciem Marketing Automation, a 56% respondentów podkreśla, że potrzebuje zwiększyć swoje kompetencje w tworzeniu i egzekwowaniu strategii implementacji Marketing Automation. Badania wyraźnie wskazują, że Marketing Automation przynosi realne korzyści dla firm, będąc dla marketingowców jednocześnie wyzwaniem i dziedziną, z zakresu której poszukują konkretnej wiedzy. Badania przeprowadzane wśród polskich firm potwierdzają, że globalne wyzwania są adekwatne do naszego rodzimego rynku.

Raport GetResponse o Marketing Automation
Raport GetResponse o Marketing Automation

 

Co to jest Marketing Automation i jakie ma funkcje?

 

Marketing Automation – czyli automatyzacja marketingu – to oprogramowanie, które służy do optymalizacji, automatyzacji i mierzenia działań e-marketingowych. Dzięki temu narzędziu jesteś w stanie zwiększyć skuteczność działu marketingu poprzez automatyzowanie najbardziej żmudnych czynności oraz dzięki lepszej segmentacji nowych i aktualnych klientów. Systemy Marketing Automation pomagają usprawnić takie elementy strategii marketingowej jak e-mail marketing, kampanie przeprowadzane w oparciu landing pages, zbieranie i segmentacja oraz “podgrzewanie” leadów, upselling, mierzenie ROI czy personalizowanie wysyłanych komunikatów.

marketing automation funkcje

Techniki automatyzacji marketingu – raport

 

Marketing Automation pozwala również na identyfikację, śledzenie i angażowanie osób odwiedzających Twoją stronę i wykonujących na niej konkretne czynności, a także na ocenę wartości danego klienta dla Twojego biznesu. Między innymi na tej podstawie jesteś w stanie skutecznie segmentować klientów i kierować do nich spersonalizowane komunikaty reklamowe – za pomocą newslettera, pop-upów, komunikatów push czy kampanii remarketingowej. Nowoczesne systemy Marketing Automation wprowadzają również sztuczną inteligencję oraz live chaty i ich analitykę do swojej oferty.

czy warto korzystać z marketing automation

System SalesManago – Marketing Automation

 

3 powody, dla których warto zacząć korzystać z Marketing Automation już dzisiaj

 

Pozwala obniżyć współczynnik porzuceń koszyka

 

Marketing Automation oferuje wiele narzędzi, dzięki którym możesz przekonać swoich klientów do dokończenia zakupów. Maile wysyłane automatycznie przez system po upływie określonego czasu od porzucenia koszyka to tylko jedno z nich. Dzięki systemom Marketing Automation możesz przygotować szablon maila, w którym np. przypomnisz o zawartości koszyka, wręczysz zniżkę, opcję darmowej wysyłki czy prześlesz dodatkowe informacje o produkcie. Szablon przygotujesz raz, ustawisz reguły jego wysyłki i od tego momentu system będzie wykonywał pracę i zwiększał dochody za Ciebie – nawet w trakcie urlopu czy świąt!

Marka Paese dzięki współpracy z Salesmanago pochwaliła się współczynnikiem CTR o 280% wyższym niż przed zastosowaniem narzędzia. Na czym polegał ich sukces? Paese zdecydowało się wysyłać w treści e-maila dokładnie te produkty, które dana osoba posiadała w swoim koszyku, dzięki czemu wiadomość została spersonalizowana oraz i stała się dużo skuteczniejsza.

marketing automation dlaczego warto

Case Study Paese po wdrożeniu Marketing Automation

 

Prócz wysyłki tzw. reminder maili, system MA możesz wykorzystać też do wyświetlania pop-upów czy tworzenia kampanii remarketingowej do tych samych celów, które opisaliśmy wyżej. Więcej o porzuconych koszykach i metodach radzenia sobie z tym zjawiskiem napisaliśmy w osobnej notce.

 

Zwiększa Open Rate newsletterów

 

Większość systemów MA posiada bardzo rozbudowane narzędzia do tworzenia, wysyłki i mierzenia efektów kampanii newsletterowych. Oferują m.in. przeprowadzanie testów A/B, dzięki którym jesteś w stanie niemal idealnie dostosować tytuł, zawartość i czas wysyłki e-maila do swoich odbiorców, a co za tym idzie – zwiększyć Open Rate, oraz docelowo sprzedaż.

 

Pomaga docenić lojalnych klientów

 

Dzięki temu, że systemy Marketing Automation gromadzą dane historyczne o Twoich klientach, ich zachowaniach oraz preferencjach, jesteś w stanie automatycznie ich wyselekcjonować z całej listy klientów i kierować do nich indywidualną ofertę poprzez wybrany kanał – czy to newsletter, komunikat w Social Mediach, czy inną formę, jaką uznasz za stosowną. Ważne jest to, że dzięki systemowi MA znasz swoich lojalnych i najbardziej wartościowych klientów, i jesteś w stanie lepiej o nich zadbać.

 

Oszczędza czas marketingowców

 

To cecha, którą sami marketingowcy cenią najbardziej, jak już wspominaliśmy na początku tekstu. Dzięki systemom Marketing Automation nie muszą ręcznie tworzyć setek maili czy samodzielnie analizować zachowania odbiorców na stronie. Dobrze skonfigurowane procesy Marketing Automation wykonają tę pracę za Twój zespół, przy okazji dostarczając pogłębione statystyki z każdej kampanii czy zaplanowanej akcji.

 

Zwiększa konwersję

 

Podstawą działania systemów Marketing Automation jest zbieranie leadów oraz ich trafna segmentacja. Dzięki landing pages czy formularzom kontaktowym jesteś w stanie zbierać nowe kontakty oraz tagować je po ich zainteresowaniach:

  • czy dana osoba zostawiła maila, aby pobrać e-book o danej tematyce?
  • a może zachęciła ją zniżka oferowana w formie pop-upu?
  • a może Twój potencjalny klient po wejściu na Twoją stronę poruszał się wyłącznie po jednej zakładce, zupełnie nie interesując się resztą oferty?

 

Systemy MA gromadzą odpowiedzi na powyższe, i wiele innych pytań, dzięki czemu jesteś w stanie w stosunkowo łatwy sposób tworzyć dokładnie takie oferty i komunikaty reklamowe, jakich oczekuje od Ciebie konkretna osoba odwiedzająca Twoją stronę. A posiadając taką wiedzę, łatwiej jest jej zaoferować dokładnie taki produkt, jakiego szuka, i dzięki temu zwiększać konwersję nie angażując do tego dodatkowego czasu pracy działu marketingu.

 

Kiedy wdrożyć Marketing Automation? Teraz!

 

Im szybciej wdrożysz system Marketing Automation do swojej firmy, tym lepiej i łatwiej – z góry określone reguły będą działały od początku na niewielkiej bazie Twoich klientów, stopniowo zwiększając sprzedaż oraz Twoją wiedzę o klientach. Systemy Marketing Automation tworzone są po to, by pomóc Ci zwiększać sprzedaż i dostosować się do rosnących oczekiwań e-klientów – którzy nie są zainteresowani ogólnymi komunikatami, a bardzo konkretną, dostosowaną do nich ofertą. Wykonywanie tej pracy bez odpowiednich danych, jakie gromadzą systemy MA, jest trudne i dużo bardziej czasochłonne. Warto poświęcić ten czas na wybór i wdrożenie się w działanie systemu Marketing Automation, zanim lepiej od Ciebie zrobi to Twoja konkurencja.

 

Dowiedz się również jak wpływa na klientów marketing sensoryczny i jak wykorzystać go np. przy okazji Świat Bożego Narodzenia. Zapraszamy!