marketing automation automation marketing dla malych firm

 

Uważasz, że narzędzia marketing automation są potrzebne tylko dużym firmom? Nic bardziej mylnego! Małe firmy także mogą wiele skorzystać dzięki rozwiązaniom do automatyzacji procesów. Poznaj benefity automatyzacji dla małych firm!

 

Marketing nie musi być tak wielkim wyzwaniem

 

Dla wielu małych firm marketing to „być albo nie być’’. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak spora część rozwijających się firm ma z tym problem. Młodzi przedsiębiorcy albo nie mają wiedzy z zakresu marketingu i boją się prowadzić kampanię, albo zwyczajnie nie mają na to czasu.

 

Marketing automation może stanowić praktyczne narzędzie służące rozwijaniu firmy, które wyręczy Cię z nadmiaru obowiązków. O tym jak działają takie systemy pisaliśmy w osobnym artykule.

 

Automatyzacja marketingu pozwala dowiedzieć się więcej o klientach

 

W ten sposób możesz tworzyć ukierunkowane, spersonalizowane kampanie, które mają większe szanse na uzyskanie lepszych wyników. A dzięki analizom obejmującym najważniejsze liczby, Twój marketing staje się „strzałem w dziesiątkę’’. Zyskujesz wyraźny obraz tego, co działa, a co nie i dostajesz informacje o tym jak te procesy ulepszyć.

 

Automatyzacja to więcej personalizacji. A klienci to lubią! (Tego też oczekują)

 

Niektórzy obawiają się, że automatyzacja sprawi, że kontakt z klientem stanie się mniej ludzki, a przez to straci swój charakter. Nic bardziej mylnego. Automatyzacja marketingu nie oznacza, że ​​marketing online odbywa się automatycznie. To nie sprawi, że Twój specjalista marketingu straci pracę. Marketing automation to oprogramowanie, które ułatwia planowanie, ustalanie priorytetów i wykonywanie kampanii.

 

Pozwala także zbudować profil różnych osób w grupie docelowej, dzięki czemu możesz kierować swoje oferty w bardziej osobisty sposób.

 

Marketing automation dostarcza małym firmom cenne dane

 

Przede wszystkim zdobywasz cenne dane na temat swoich klientów:

  • kim są,
  • jak kupują,
  • czym się interesują,
  • kiedy najczęściej otwierają maile od Ciebie,
  • w jakich porach dnia najchętniej odwiedzają Twoją witrynę,
  • jak wygląda ich ścieżka zakupowa,
  • jakie reklamy lubią oglądać,
  • na jakie działania reagują pozytywnie.

Te dane są naprawdę bardzo ważne! Informacje to bezcenny zasób, dzięki któremu możesz zdeklasować swoich konkurentów. Im lepiej znasz preferencje i zachowania swoich odbiorców tym lepiej.

 

Co dobrego może wnieść automatyzacja marketingu do małej firmy? Najważniejsze dane

 

Ok, a teraz kilka danych z obszarów, w których marketing automation pomaga małym firmom:

 

  • 86% poprawy w zarządzaniu leadami i wzrost ich potencjału,
  • 73% mierzalne efekty,
  • 66% poprawa w precyzyjności personalizacji i targetowania,
  • 64% więcej bezbłędnie wdrożonych i przeprowadzonych kampanii oraz płynność ich śledzenia,
  • 61% wzrost wydajności i produktywności,
  • 74% marketerów, którzy korzystają z marketing automation i wykorzystują dane twierdzą, że uzyskują przynoszącą korzyść przewagę konkurencyjną,
  • 85% marketerów B2B przyznaje, że nie wykorzystują pełnego potencjału narzędzia marketing automation z jakiego korzystają, ale mimo to i tak widzą duże efekty,
  • 55% firm, które korzystają z marketing automation odnotowuje wzrost przychodów, 
  • 86% firm, które decydują się zacząć korzystać z marketing automation twierdzi, że łatwość użycia jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze oprogramowania.

 

Podsumowanie: Nie bój się marketing automation, nawet jeśli jesteś małą firmą!

 

Wdrożenie takiego oprogramowania może wydawać się skomplikowane. Sam jednak wiesz, jak skomplikowane wydawało się prowadzenie firmy, a w praktyce okazuje się nie być to takie trudne. Tak samo jest z automatyzacją. Nie czekaj aż Twoja firma rozrośnie się do wielkich rozmiarów.

 

W zasadzie, im wcześniej wprowadzisz takie rozwiązanie, tym lepiej. Zaczynasz wtedy metodą małych kroków i wraz z rozwojem firmy poznajesz nowe, bardziej zaawansowane funkcjonalności marketing automation. Mała firma często potrzebuje mniejszego zakresu funkcji. Support wybranego przez Ciebie oprogramowania pomoże Ci wybrać wariant najlepiej dopasowany do poziomu rozwoju Twojej firmy i jej unikalnych potrzeb.