influencer cgi wirtualnie influencerzy

 

Kim jest influencer wie każdy. Ale kim jest influencer CGI? To nowe pojęcie, które wkracza do świata marketingu i rewolucjonizuje sposób, w jaki marki współpracują z wpływowymi osobami. W tym artykule wyjaśniamy, kim jest influencer CGI.

Co to znaczy influencer CGI?

 

Zacznijmy od tego,  kim jest zwyczajny influencer. Influencer to wpływowa osoba, która swoją rozpoznawalność zdobyła przede wszystkim w sieci. To taki ktoś, kto ma swoją grupę odbiorców, fanów. Osoba, której opinia liczy się w pewnych kręgach. Ktoś kto wyróżnia się czymś lub robi coś charakterystycznego, czym inspiruje inne osoby. Influencerzy wpływają na kształtowanie się trendów, zarówno modowych, jak i społecznych.

 

Influencer CGI to prawie to samo – prawie. Różnica tkwi w tym, że influencer CGI nie jest… człowiekiem. To znaczy jest, ale nie prawdziwym.

 

Influencer CGI to postać wygenerowana komputerowo za pomocą technologii CGI. Skrót CGI oznacza computer-generated imagery , czyli obraz generowany komputerowo.

 

CGI oznacza, że wszelkie elementy postaci powstały wyłącznie za pomocą komputera. Określenie CGI może się odnosić do obrazów dynamicznych bądź statycznych, również dwuwymiarowych (2D), ale pod pojęciem tym rozumie się przeważnie technikę grafiki 3D.

 

Dla ułatwienia zrozumienia: Toy Story był pierwszym pełnometrażowym filmem animowanym wykonanym w technice CGI już w 1995!

 

Czyli influencer CGI to postać wygenerowana komputerowo, która odgrywa jakąś rolę zupełnie jak bohater filmu. To czysto fikcyjna postać.

 

Jak marki wykorzystują influencerów CGI?

 

W zasadzie tak samo jak zwyczajnych. Fałszywi, wygenerowani komputerowo twórcy na Instagramie stają się modelami dla ubrań znanych projektantów, noszą Spanxy i biorą udział w premierach na czerwonym dywanie. Promują marki, lokują produkty na swoich zdjęciach. Korzystają z modnych akcesoriów i pojawiają się w popularnych miejscach.

 

Spójrz na to zdjęcie. Co widzisz?

 

wirtualni infleuncerzy influencer cgi

 

Na pierwszy rzut oka stwierdzisz – jakiś celebryta na ściance pozuje do zdjęć. I masz racje, z tą różnicą, że ta celebrytka to wygenerowany komputerowo awatar, który został sztucznie stworzony na potrzeby kampanii.

 

Tą postacią jest Miquela, znana jako @lilmiquela. Zebrała 1,8 miliona obserwujących na Instagramie, odkąd pojawiła się w 2016 roku. Jej postać od razu zaintrygowała świat influencerów. Wtedy jeszcze nikt nie słyszał o influencerach CGI. Pojawiały się pytania o jej wygląd robota – nikt nie przypuszczał, że to faktycznie sztuczna postać!

 

Prawda jest taka, że ​​pomimo tego, że Miquela została nazwana jedną z 25 najbardziej wpływowych osób w Internecie przez magazyn Time w 2018 r., tak naprawdę nie jest influencerką, muzykiem ani modelką. Nie może być, ponieważ jest obrazem cyfrowym. Jest za to sztucznym tworem zwanym jako influencer CGI.

 

Zupełnie nie przeszkadza to markom, które chętnie współpracują z Miquellą. I to nie byle jakie marki – najbardziej znane brandy zapraszają tą influencerkę do swoich kampanii.

 

influencer cgi wirtualni influencerzy

 

Współpracowała z Baauerem przy jednej ze swoich piosenek „Hate Me”, a na swoim profilu Spotify ma kilka innych utworów z wynikiem 300 000 odsłuchań miesięcznie.

 

Jak wyglądają influencerzy CGI?

 

Influencerzy CGI zostali wprowadzeni przez startup z Los Angeles – Brud. Pierwszymi trzema postaciami były Lil Miquela, Blawko i Bermudy. Zobacz, jak wyglądają influencerzy CGI! Na pierwszy rzut oka na prawdę ciężko zauważyć, że to grafika komputerowa!

 

1. Bermuda: @Bermudaisbae promująca Starbucks

 

influencerzy cgi wirtualni influencerzy

 

2. Blawko: @Blawko22

 

influencer cgi wirtualni influencerzy blawko22

 

Co ciekawe, influencerzy CGI kooperują ze sobą wzajemnie, a także z prawdziwymi influencerami. Świat on-line i off-line przenikają się na kolejnych levelach.

 

3.Bermuda i Lilmiquela

 

wirtualni infleuncerzy influencer cgi

 

Czy warto inwestować w influencerów CGI?

 

Rynek influencerów jest ogromny i lukratywny. Według badania przeprowadzonego przez InfluencerDB w 2018 r. na działania influencer marketingowe na Instagramie wydano 5 miliardów dolarów, a trend ten nadal rośnie. Raport szacuje, że 39% wszystkich kont na Instagramie jest prowadzonych przez influencerów. Biorąc pod uwagę, że na platformie może być ponad miliard aktywnych użytkowników, ma to duży wpływ na rywalizację pomiędzy poszczególnymi influencerami. Wysoko wyceniają oni swoje usługi reklamowe. CGI mogą być tańszą alternatywą dla klasycznego influencera.

 

Ma więc sens, że wraz ze wzrostem zarówno jakości, jak i dostępności obrazowania 3D i technologii obrazowania generowanego komputerowo (CGI), cyfrowe figury przyniosą pewien efekt.

 

Według CBS rynek wirtualnych influencerów ma osiągnąć 2 miliardy dolarów w ciągu najbliższych dwóch lat. Najbardziej przerażające jest to, jak przekonujące są sztuczne postaci influencerów CGI : 42 procent osób, które śledziły influencerów CGI , nie zdawało sobie sprawy, że to nie jest prawdziwa osoba! *zgodnie z najnowszymi badaniami firmy medialnej Fullscreen.

 

Z pewnością warto obserwować rozwój tego trendu. Influencerzy CGI dają wiele możliwości markom, które dzięki posiadaniu swoich wirtualnych influencerów mogą sprawniej przeprowadzać kampanie marketingowe.

Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny i teraz już bez cienia wątpliwości wiesz, kim jest influencer CGI!

 

Zapraszamy Cię do innych artykułów na naszym blogu, z których dowiesz się wielu praktycznych informacji na temat marketingu internetowego.

 

Polub nas na Facebooku i obserwuj nasze nowości!