Powiadomienia push

 

Powiadomienia push to krótkie komunikaty, dzięki którym jesteś w stanie zwiększać sprzedaż, na bieżąco informować o promocjach, a także… konwertować osoby anonimowo przeglądające Twoją stronę w gorące leady! Dowiedz się, czym są powiadomienia push i jak zacząć je wykorzystywać choćby od jutra.

Powiadomienie push – co to jest i czym się charakteryzuje?

Powiadomienia push to rozwiązanie, które doskonale znasz, choć być może nie zwracasz na nie dużej uwagi. Pushe to krótkie powiadomienia przypominające wiadomość SMS, które w czasie rzeczywistym otrzymujesz najczęściej na urządzenie mobilne. Najczęściej, bo nie tylko. Powiadomienia push swój początek miały w aplikacjach mobilnych i okazały na tyle skutecznym narzędziem sprzedażowym, że popularne przeglądarki internetowe umożliwiły ich wysyłkę na desktopy. Mamy więc dwa rodzaje powiadomień push. Są nimi: pushe mobilne, wysyłane na ekrany smartphonów poprzez zainstalowane na nich aplikacje mobilne, oraz web pushe, które wyświetlane są użytkownikom internetu na ekranach komputerów, gdy aktualnie korzystają z przeglądarki.

 

Powiadomienia push
Przykład powiadomień push wysyłanych na urządzenia mobilne poprzez aplikacje zainstalowane na urządzeniu.

W czym powiadomienia push są lepsze od e-maili, wiadomości SMS czy pop-upu?

 

Każde narzędzie marketingowe ma swoje zalety, ale też ograniczenia. Powiadomienia web push mają tę zaletę, że pozwalają dotrzeć tam, gdzie e-mail czy SMS nie sięgają. Innymi słowy – ich funkcje pozwalają na zwiększenie skuteczności internetowych kampanii marketingowych. Najważniejszą cechą powiadomień push jest możliwość wyświetlania ich Twoim odbiorcom nawet wtedy, gdy nie korzystają oni z Twojej aplikacji ani nie przebywają na stronie Twojego sklepu. Sam fakt, że wyraził zgodę na otrzymywanie powiadomień push, daje Ci możliwość wysyłania do niego krótkich powiadomień w czasie rzeczywistym wtedy, gdy tylko korzysta z internetu. A to oznacza, że użytkownik nie musi być w Twojej bazie newsletterowej, nie musi wyrażać zgody RODO (nie pobierasz od takiej osoby danych osobowych!), nie musi aktualnie przeglądać Twojej strony internetowej, a masz z taką osobą kontakt!

 

Dzięki temu jesteś w stanie uruchamiać kampanię komunikacyjną. Możesz dostosować ją do okoliczności: aktualnej pogody, wydarzeń na świecie, zastosować RTM, uruchomić ad hoc promocję w Twoim sklepie czy odpowiedzieć na niespodziewaną zniżkę promowaną przez Twoją konkurencję. Push powiadomienia charakteryzują się wysokim współczynnikiem otwarć, a także stosunkowo niskim kosztem dotarcia do grupy docelowej. Jak w takim razie zacząć z nich korzystać?

 

Wypróbuj powiadomienia web push już dzisiaj

 

Masz kilka opcji uruchomienia kampanii reklamowych z wykorzystaniem powiadomień push. Pierwsza z nich to wykorzystanie własnej aplikacji mobilnej, jeśli taką posiadasz. Dzięki niej będziesz w stanie wysyłać powiadomienia mobile push na urządzenia mobilne osób, które zainstalowały Twoją apkę. Jeśli natomiast nie posiadasz aplikacji, to skorzystaj z możliwości powiadomień web push, wyświetlanych w przeglądarkach internetowych. W tym celu możesz skorzystać z funkcji systemów do wysyłki e-mail lub oprogramowania automatyzacji marketingu i CRM.

 

Wiele systemów automatyzujących działania marketingu internetowego ma w swojej ofercie wysyłkę powiadomień push. Aby je uruchomić, wystarczy dodać krótki fragment kodu na Twoją stronę www, skonfigurować powiadomienie i uruchomić wysyłkę. Jeśli chodzi o formę powiadomienia, masz dwie opcje. Pierwszym wariantem mogą być proste powiadomienie push, złożone z nagłówka, krótkiego zdania i linku odnoszącego do Twojej strony www. Drugą propozycją jest tzw. rich push, który umożliwia dodanie buttonów i kreacji graficznych. Jeśli nie korzystasz z systemu, który automatyzuje Twoje działania marketingowe, możesz wybrać gotowe oprogramowanie. Służy ono wyłącznie do uruchamiania i optymalizacji wysyłek powiadomień push – Google podrzuci Ci kilka propozycji. Wybierając odpowiednie dla siebie rozwiązanie, pamiętaj, by oferowało ono nie tylko możliwość przeprowadzenia kampanii push, ale również monitoring jej efektów.

 

Na koniec podrzucamy jeden trik, który pozwoli Ci na zwiększenie bazy osób, do których możesz kierować kampanię push. Aby dana osoba znalazła się na Twojej liście potencjalnych klientów, musi wcześniej wyrazić zgodę na otrzymywanie od Ciebie powiadomień push. Internauci czasem robią to automatycznie, ale czasem celowo odmawiają udzielenia takich zgód. Warto próbować zmienić ich zdanie. Konstruując formularz zgody na otrzymywanie powiadomień push, pamiętaj o tym, by wyjaśnić, w jakim celu masz zamiar wysyłać tego typu powiadomienia. Standardowy komunikat „Czy zgadzasz się na wysyłanie powiadomień push?” nie jest zachęcający. Dodaj w treści korzyści, jakie mogą wynikać z udzielenia takiej zgody. Np.: zniżki, brak spamu, czy dostęp do ekskluzywnej oferty. Możesz pozwolić sobie na kreatywność i humor! Dzięki temu anonimowi internauci przeglądający Twoją stronę internetową z chęcią wyrażą zgodę na to, byś się z nimi kontaktował 🙂

 

Powiadomienia web push
Przykład kreatywnego, skutecznego formularza udzielenia zgody na powiadomienia mobile push w aplikacji WOŚP