czy twoja firma jest gotowa na automatyzacje marketingu

 

Oprogramowanie do automatyzacji marketingu jest używane przez firmy każdej wielkości. Pomaga firmom w automatyzacji powtarzających się zadań, a jednocześnie dociera do odbiorców na podstawie preferencji i potrzeb kluczowych użytkowników. Czy warto wdrożyć takie rozwiązanie do swojej firmy? Kiedy najlepiej to zrobić?

 

Czy warto wdrożyć marketing automation?

 

Przyjrzyjmy się kilku statystykom z badania The 2019 Omnichannel Marketing Automation Statistics Report. Dzięki zastosowaniu marketing automation, marki średnio uzyskują:

 

  1. 90% wyższy wskaźnik utrzymania klientów w jednym kanale, 
  2. 250% wyższą stopę zakupu przy użyciu 3 lub więcej kanałów,
  3. 17,27% wyższy CTR dzięki niestandardowym procesom automatyzacji.

 

Te dane powinny być dla Ciebie wystarczająco zachęcające. Z drugiej strony, musisz w pewnym momencie wdrożyć takie rozwiązanie, ponieważ… Twoi konkurenci to robią!

 

Firmy rozwijają się i zwiększają wydatki na marketing, w tym na marketing automation.

 

Taki wniosek płynie z badania State of marketing automation 2019. 61% marketerów biorących udział w badaniu stwierdziło, że oczekuje wzrostu wydatków marketingowych w 2020 r. Organizacje korzystające z oprogramowania do automatyzacji marketingu często wymieniają oszczędność czasu i zasobów jako kluczowe korzyści z posiadania takiego oprogramowania. Marketerzy potwierdzają, że marketing automation to mądra inwestycja dla firm chcących uzyskać najlepszy zwrot z inwestycji. 28% respondentów wskazuje, że ich organizacja planuje zainwestować w oprogramowanie marketing automation w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

 

System marketing automation… czy to już czas?

 

Zanim zapytasz, czy Twoja firma jest gotowa na automatyzację marketingu, należy pamiętać, że większość programów nie jest tania ani łatwa w konfiguracji. Nie chcemy Cie straszyć, raczej uświadomić. W ciągu ostatnich lat na rynku pojawiło się kilka bardziej ekonomicznych opcji, ale nadal najlepsze brandy marketing automation, takie jak Hubspot, Marketo i Pardot, mogą być dość kosztowne, szczególnie jeśli masz szeroką ofertę i rozbudowaną bazę klientów.

 

Przeglądając różne platformy oprogramowania do automatyzacji marketingu, musisz także pomyśleć o menedżerze ds. relacji z klientami (czyli popularne systemy CRM), jeśli jeszcze takiego nie masz.

 

Będzie Ci to to służyć jako baza danych potencjalnych klientów i leadów w całym procesie automatyzacji. Platforma automatyzacji marketingu nie może działać bez systemu CRM.

 

Automatyzacja marketingu dla małej firmy

 

Większość firm rozważających zakup oprogramowania do automatyzacji marketingu ma jedną wspólną cechę: chcą dbać o swoje leady strategicznie i długoterminowo. Dlaczego dbanie o leady i dobre zarządzanie nimi jest tak ważne dla małych firm?

Według Constant Contact, małe firmy, które wprowadziły marketing automation, były w stanie poprawić proces zarządzania potencjalnymi klientami i zarządzania leadami o 86%! Udało im się także zwiększyć wydajność i produktywność o 61%, a także ulepszyć targetowanie i personalizację o 66%.

 

Automatyzacja marketingu to inwestycja wymagająca czasu

 

Jedną z najważniejszych rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu lub dalszym rozwoju automatyzacji marketingu, jest czas potrzebny na skonfigurowanie oprogramowania. Oprogramowanie marketing automation działa automatycznie, ale dopiero w pewnym momencie. Na początku musisz wgrać do systemu wszystkie treści i komunikaty, które użytkownik będzie widział w różnych etapach swojej ścieżki (na przykład treść automatycznego maila po zapisie do newslettera, lub warianty dialogu z botem na Facebooku). To wymaga pracy.

 

Tworzona przez Ciebie treść jest istotną częścią działania oprogramowania, więc musisz przygotować treści dla każdego punktu kontaktu podczas podróży zakupowej klienta – od momentu wyrażenia zainteresowania produktem/usługami, aż do momentu, gdy zostanie klientem dokonującym zakupów.

 

Będziesz musiał nie tylko przygotować treści, ale także skonfigurować reguły automatyzacji, kampanie drip, a także zasady ocenianie i segregowania leadów.