trendy influencer marketing 2020

 

The State of Influencer Marketing 2019: Benchmark Report to jeden z ważniejszych raportów na temat marketingu z wykorzystaniem influencerów, jakie ukazały się w minionym roku. W tym artykule przyjrzeliśmy się najważniejszym wnioskom płynącym z tego badania.

 

Kilka słów na temat badania

 

Raport został stworzony przez www.influencermarketinghub.com. Agencję badawczą, która od kilku lat przygląda się trendom na rynku influencer marketing. We współpracy z Viral Nation i NeoReach przeprowadzili ankietę wśród 800 agencji reklamowych, marek oraz wybranych specjalistów, którzy mieli określić swoje doświadczenia i wnioski płynące z pracy w tej branży w roku 2019. Jest to pokaźna próba badawcza, na podstawie której można uzyskać satysfakcjonujące wnioski. Dlatego też zdecydowaliśmy się zapoznać z wynikami tych badań i przedstawić Wam kluczowe fakty.

 

Kluczowym wnioskiem płynącym z badania The State of Influencer Marketing 2019: Benchmark Report jest fakt, że marketing influencerów to nadal bardzo potężne narzędzie przynoszące markom wymierne efekty i często wykorzystywane przez agencje. Pomimo branżowych spekulacji, które mówiły, że influencer marketing chyli się ku upadkowi, okazało się, że jest zupełnie inaczej!

 

Oto najważniejsze wnioski z raportu oraz statystyki z NeoReach, Instagrama oraz Google!

 

1. Instagram rośnie w niebywałym tempie.

 

W ciągu 5 lat ilość użytkowników wzrosła ponad 10 razy. Instagram jest najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową w 2019 roku, kontynuując fenomenalną ekspansję z 2017 i 2018 roku. Jego starsze rodzeństwo, Facebook, może nadal mieć największą bazę użytkowników, ale Instagram szybko nadrabia zaległości. Istotną różnicą jest to, że młodzi ludzie uwielbiają Instagram, a opuszczają Facebooka, ponieważ postrzegają go jako miejsce dla swoich rodziców (podobnie jak kiedyś korzystaliśmy z Naszej-Klasy, po czym odeszła do lamusa).

 

2. 320 nowych platform i agencji specjalizujących się w influencer marketingu powstało w roku 2019. W 2015 takich agencji było 190.

 

To pokazuje, że na rynku jest potrzeba na sprawną organizację działań z udziałem influencerów. Organiczne ich poszukiwanie i nawiązywanie kontaktu z każdą z osób pojedynczo może okazać się męczące. Korzystanie z usług agencji influencer marketingu w znacznym stopniu skraca i ułatwia proces poszukiwania najlepszego orędownika naszej marki.

 

3. Duża wartość ekwiwalentu medialnego na każdy wydany 1$.

 

Dzięki influencerom można osiągnąć naprawdę pokaźne rezultaty bez wydawania dużych budżetów. Wartość tzw. earned media, czyli ekwiwalentu medialnego jest zaskakująca – ekwiwalent polega na tym, że np. aby dotrzeć płatnie do 100 000 odbiorców na Instagramie musiałbyś wydać 100$. Dzięki influencerom dotrzesz do tego samego grona za 20$, czyli osiągasz ten sam efekt mniejszym kosztem. Firmy, które najlepiej rozumieją marketing influencerów, osiągają imponujące zwroty – do 18$ w mediach za każdy wydany 1$. Nawet przeciętne firmy osiągają imponujące wyniki. Średnia wartość ekwiwalentu wynosi 5,20$!

 

4. Dobór odpowiedniego influencera to klucz. Pomimo ogólnie wysokiego ekwiwalentu medialnego niektóre firmy ponoszą fiasko.

 

Według raportu, 25% firm albo traci pieniądze, albo jedynie wychodzą na czysto. Są to głównie firmy, które nie rozumieją mechaniki marketingu influencerów, często firmy, które wybierają niewłaściwych influencerów dla swojej marki.

 

5. Rynek influencer marketingu wzrósł dwukrotnie pomiędzy 2017 a 2019 rokiem!

 

influencer marketing wnioski z raportu
Prognozy dla tego rynku przewidują dalszy wzrost wartości segmentu w 2020 i kolejnych latach.

 

6. Wyszukiwania w Google związane z influencer marketingiem wzrosły o 1500% w ciągu ostatnich 3 lat!

 

W 2018 r. liczba wyszukiwań frazy „influencer marketing” wzrosła do 61 000 miesięcznie. To niesamowity przyrost ilości wyszukań danej frazy w ciągu zaledwie trzech lat.

 

google influencer marketing

 

7. Zaangażowanie na Instagramie jest dużo większe niż to na Twitterze.

 

Z badania ponad 100 000 wpływowych profili w tym roku wynikają dwa wyraźne trendy. Po pierwsze, wskaźnik zaangażowania spada, im więcej masz obserwujących. Po drugie, zaangażowanie jest znacznie wyższe na Instagramie niż na Twitterze, na wszystkich poziomach obserwujących.

 

Na przykład nano-influencerzy z mniej niż 1000 obserwujących cieszą się współczynnikiem zaangażowania wynoszącym 7,2% na Instagramie, w porównaniu z 1,4% na Twitterze. Z drugiej strony osoby mające ponad 100 000 obserwujących mają 1,1% zaangażowania na Instagramie, w porównaniu z zaledwie 0,3% na Twitterze.

 

8. Firmy wykorzystują influencer marketing głównie w kampaniach B2C.

 

Spośród ankietowanych 800 specjalistów i przedstawicieli marek, którzy prowadzą kampanie marketingowe z influencerami, 69% koncentruje się na sektorze B2C. Pozostałe 31% prowadzi kampanie dla firm z sektora B2B. Dzieje się tak dlatego, że influencerzy często działają na Instagramie, który jest zdecydowanie mniej popularny jako narzędzie do kampanii B2B. Według statystyk podanych przez Blue Corona, Facebook (89%), LinkedIn (81%) i Twitter (75%) to trzy najczęściej używane kanały mediów społecznościowych przez marketerów B2B, a tylko 33% firm B2B korzysta z Instagrama.

 

9. Wzrost ilości zewnętrznego contentu tworzonego przez marki o ¾.

 

Pod wieloma względami influencer marketing jest postrzegany jako najlepszy mechanizm dostarczania treści marketingowych. Te dwie rzeczy idą w parze, więc nie powinno dziwić, że fenomenalnemu rozwojowi marketingu influencerów towarzyszy wzrost produkcji treści. 77% respondentów w ankiecie stwierdziło, że zwiększyło produkcję treści w ciągu ostatnich 2 lat.

 

10. Większość firm posiada osobny budżet na działania z influencerami.

 

Aż 60% ankietowanych przyznaje, że ma osobny budżet na content marketing, w porównaniu z 57% w badaniu z 2017 roku. Jest to być może mniej niż oczekiwano, biorąc pod uwagę, że 91% marketerów B2B korzysta z content marketingu. Z kolei  86% marketerów B2C uważa, że ​​content marketing jest kluczową strategią. Prawdopodobnie większość osób bez osobnego budżetu na content marketing finansuje swoje działania z ogólnego funduszu marketingowego.

 

11. Większość specjalistów (92%) uważa, że influencer marketing to bardzo skuteczne narzędzie.

 

12. 63% specjalistów planuje zwiększyć budżet na działania marketingowe z influencerami w 2020.

 

Prawie 2/3 (63%) firm, które przeznaczają budżet na marketing influencerów, zamierza zwiększyć wydatki w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 17% spodziewa się, że wydatki na marketing influencerów pozostaną takie same. Tylko 5% zamierzało zmniejszyć budżet. Te dane mówią same za siebie, influencer marketing działa!

 

13. Ponad ¾ kampanii z influencerami jest przeprowadzana w trybie in-house.

 

77% respondentów w ankiecie stwierdziło, że prowadzili własne kampanie in-house z influencerami, a 23% z nich zdecydowało się na wykorzystanie agencji do marketingu influencerów. Podczas gdy niektóre z tych wewnętrznych kampanii będą opracowywane stopniowo i organicznie, wiele będzie korzystać z dostępnych narzędzi, takich jak platformy wpływowe, aby usprawnić ten proces. Będzie to szczególnie ważne w przypadku wyboru odpowiedniego influencera.

 

14. Konsumenci i firmy są mocno wyczuleni na oszustwa ze strony influencerów.

 

 

Na szczęście istnieje teraz wiele narzędzi pomagających wykryć oszustów. Mamy nadzieję, że wkrótce będzie to zaledwie rozdział w historii branży. Oszustwa marketingowe, w tym skutki fałszywych danych podawanych przez influencerów, są przedmiotem obaw 64% naszych respondentów.

 

15. Niemal ⅔ firm doświadczyło oszustwa ze strony influencerów.

 

Jednym z powodów, dla których prawie 2/3 respondentów przyznaje, że jest zaniepokojony oszustwami, jest to, że większość z nich została w jakiś sposób naciągnięta w przeszłości. 63% respondentów ma osobiste doświadczenia z oszustwami ze strony influencerów, które miały wpływ na ich wcześniejsze kampanie.

 

Podobał Ci się ten artykuł? Zostaw komentarz! A jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej, odsyłamy Cię do pełnej wersji raportu The State of Influencer Marketing 2019: Benchmark Report.