omnichannel marketing automation statistics report

 

Marketing automation to hit ostatnich lat. Po narzędzia do automatyzacji marketingu sięgają firmy różnej wielkości. My także korzystamy z takiego narzędzia (a konkretnie z HubSpot), dlatego prześledzliśmy raport The 2019 Omnichannel Marketing Automation Statistics Report stworzony przez Omnisend.com. Oto główne wnioski i praktyczne porady z tego badania!

 

The 2019 Omnichannel Marketing Automation Statistics Report – co to za raport?

 

Omnisend.com przeanalizował ponad 2 miliardy kampanii wysłanych za pomocą swojej omnichannelowej platformy automatyzacji marketingu Omnisend w 2018 roku. Takie dane są bardzo wartościowe, ponieważ bazują na autentycznych kampaniach i dużej grupie badanych firm.

 

Zbadano kilka różnych obszarów automatyzacji u kluczowych klientów:

 

  • Wpływ marketingu wielokanałowego na utrzymanie klientów, zaangażowanie w kampanie i wskaźnik zakupów,
  • Porównanie kampanii podzielonych na segmenty w porównaniu z niesegmentowanymi,
  • Test wydajności automatyzacji,
  • Badanie dotyczące czasu kampanii,
  • Najlepsze praktyki w budowaniu listy subskrybentów.

 

Dziś udostępniamy główne wnioski tego badania!

 

Trendy w marketing automation – 6 głównych wniosków z raportu:

 

1. Stosowanie trzech lub więcej kanałów prowadzi do lepszej ogólnej wydajności. Odkryto, że marketerzy używający co najmniej trzech kanałów w swoich kampaniach marketingowych uzyskali 90% wyższy wskaźnik utrzymania klientów oraz 250% wyższy współczynnik zaangażowania i zakupów.

 

2. Konsumenci, którzy mają styczność z prowadzonymi przez markę działaniami omnichannel (czyli wtedy kiedy daną reklamę widzą w więcej niż 1 kanale np. na telefonie, laptopie i w radiu) wydają o 13% więcej. Ajak to wygląda w doświadczeniu zakupowym omnichannel, które wykorzystuje więcej niż 3 kanały? Klienci wydają 13% więcej niż ci, którzy mieli styczność tylko z jednym kanałem.

 

3. Niestandardowe procesy w automatyzacji mają tendencję do osiągania najlepszych ogólnych wyników: podczas porównywania workflow w automatyzacji niestandardowe procesy (czyli nie korzystanie z ogólnodostępnych schematów, tylko opracowanie własnych ścieżek i procesów) miały najwyższy współczynnik klikalności i drugą najwyższą szybkość otwarcia.

 

4. Targetowane kampanie zapewniają znacznie wyższy zwrot z inwestycji: porównując kampanie podzielone na segmenty z kampaniami niesegmentowanymi, stwierdziliśmy, że targetowane kampanie segmentowane nie tylko zapewniały 34,7% wyższą stopę otwartości, ale oferowały 26,5% więcej zamówień niż kampanie niesegmentowane.

 

5. Kampanie wysłane na początku miesiąca mają lepszą wydajność: Porównując skuteczność kampanii e-mail, kampanie e-mail miały lepszą skuteczność w ciągu pierwszych 10 dni miesiąca.

 

6. Dynamiczne formularze rejestracyjne najlepiej sprawdzają się w przypadku konwersji: w przypadku tworzenia listy im bardziej dynamiczny formularz rejestracyjny, tym lepiej. Interaktywne typy treści to landing page z prawie 25% wskaźnikiem konwersji. Następnie gamifikowane „koło fortuny’’ ze wskaźnikiem na poziomie 12,74%, a wyskakujące okienka pop-up na 4,22%.

 

Interaktywne koło fortuny to sposób na zaangażowanie Twoich odbiorców. To często wykorzystywany motyw stosowany na landing page’ach, dzięki któremu dajesz użytkownikowi okazję do wylosowania bonusu od Twojej firmy. Tym bonusem mogą być rabaty, darmowe treści, udział w szkoleniu etc. Klienci to lubią!

 

interaktywne kolo fortuny marketing automation

 

Korzystasz z narzędzi marketing automation? Jakie są Twoje obserwacje? Czy zauważasz wśród swoich klientów pewne trendy i tendecje? Daj znać w komentarzu, jesteśmy bardzo ciekawi!