Stworzyliśmy tożsamość marki ALDI w Polsce

ALDI Nord jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a w Niemczech zajmuje pierwsze miejsce wśród sklepów dyskontowych. W Polsce, po 10 latach funkcjonowania, ALDI posiada 124 sklepy. W ramach współpracy opracowaliśmy nową identyfikację wizualną dyskontu oraz wprowadziliśmy koncept w placówkach. Aby zbudować tożsamość marki wśród polskich konsumentów, wypracowaliśmy spójną strategię komunikacji w kanałach online oraz offline.

Ponad

100

lat tradycji

120 sklepów

w całej Polsce

1. miejsce

w Niemczech jako najbardziej zaufana marka handlowa

9. miejsce

w międzynarodowym rankingu BrandZ

w gronie 100 najcenniejszych marek świata

before after

Zadanie

Brak spójności i standaryzacji w sklepach oraz materiałach promocyjnych ALDI sprawiał, że klienci nie doświadczali poczucia bezpieczeństwa i jakości. Dlatego do naszych zadań należało:

 

  • wypracowanie strategii identyfikacji wizualnej oraz wprowadzenie jej we wszystkich sklepach ALDI w Polsce,
  • zaprojektowanie nowego layoutu gazetek promocyjnych,
  • stworzenie koncepcji wizualnej na materiały outdoor,
  • opracowanie strategii komunikacji poszczególnych promocji oraz stref produktowych.

Nowa identyfikacja wizualna sklepów

W ramach współpracy wypracowaliśmy spójną identyfikację wizualną sklepów oraz koordynowaliśmy przebudowy 55 placówek. Dzięki nowoczesnej kolorystyce oraz przejrzystemu systemowi oznaczeń asortymentu poprawiliśmy doświadczenia zakupowe konsumentów.

120 sklepów
w całej Polsce

60 przebudowanych
sklepów w nowym
formacie

ok. 200
projektów graficznych
na jeden sklep

Gazetki promocyjne

Layout od podstaw

Odpowiadamy za kompleksowe realizacje gazetek promocyjnych ALDI. Stworzyliśmy koncepcję, nowy layout, zaprojektowaliśmy szaty graficzne i struktury poszczególnych gazetek tematycznych. Piszemy również treści – nagłówki, przepisy, ciekawostki.

Kampania outdoor

Aby ocieplić wizerunek ALDI oraz poinformować wszystkich klientów o szerokim asortymencie marki, przeprowadziliśmy kampanię outdoor, która została zrealizowana w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie i na terenie aglomeracji śląskiej. Agencja odpowiada za przygotowanie billboardów tygodniowych i tematycznych do każdej gazetki promocyjnej. Dzięki naszym działaniom OOH sieć sklepów ALDI znalazła się znacznie bliżej potencjalnych klientów i obecnych klientów (dzięki bardzo dużej grupie docelowej).

Aktualizacja materiałów online

Oprócz stworzenia identyfikacji wizualnej sklepu oraz zaprojektowania gazetek promocyjnych i formatów outdoor, odpowiadaliśmy za cotygodniową aktualizację strony produktowej, aplikacji, a także tworzenie i wysyłkę newsletterów z najnowszą ofertą. Wprowadzaliśmy również kluczowe poprawki i wdrożenia do podstron oraz zmiany ofertowe.